Thursday, February 17, 2011

d'angelo & amanda are the winner live to dance

ini adalah carian aku di google. tak sangka rupanya dah ada pemenang. sebab aku tengok kat tv sekarang ni diorang di tahap semi final baru. ke aku yang outdated?

tudiah. berotot perut. (credit to CBS)


bagi siapa tak pernah nak follow d'angelo & amanda adalah peserta dari rancangan live to dance channel 712. aku masa first time tengok diaorang buat show dah boleh agak diorang akan menang. dapat $500,000 tu. kalau convert duit malaysia dalam  2 juta lebih. wohoa! *menggelupur

kau bayangkan, d'angelo ni baru 9 tahun. amanda pulak 10 tahun. dalam usia macam ni, diorang boleh beat orang yang 7 8 kali ganda usia diorang. korang kalau tengok show diorang, perghhh! lentik gila si amanda. 

inilah mat salleh kan. anak muda muda mak pak dah decide nak suruh anak anak buat apa. $500,000 dalam usia 10 tahun adalah sangat wohoa! tak boleh aku nak imagine. kat malaysia ni 9 10 tahun masih banyak yang main pasir aku rasa. masih lagi ramai yang berperangai sakai.

aku masa 9 tahun masih main lawan pemadam dan tenteng. ballet pun belum wujud dalam minda aku. yang aku tahu. bangun pagi, nangis, mak sediakan air panas, minum mili, g sekolah, time rehat main kejar kejar. balik umah tengok tomato man, takpun flashman.esok benda sama ulang balik.

ini baru tengok live to dance. belum lagi masterchef junior, terus aku rasa aku ni cacat. T_T kau bayang umur baru nak menetas jagung tapi kemain masak itu ini. aku masak nasi pun masih fail lagi. kadang kadang lebih air, kadang-kadang terus lembik.

tengok budak budak ni kemain. tengok bahan terus tahu nak buat apa. kalau akuuu, menggelupur terus sawan babi.

lepas ini aku taktahu la ape lagi junior junior di barat mampu buat dan membuat aku rasa retarded sepanjang masa. dah, sekian update bosan kali

4 comments:

osmet said...

haha retarded?

anyway, live to dance tu di channel 711, star world.sekian.

ayet said...

junior masterchef australia yg menang isabela :P

nirea nor said...

osmet: typo and error adalah lumrat osmet-mu. pembetulan done.

ayet: yup, itu pun aku dah google. hehehe

sw33tdarling said...

orang kita terikat ngan budaya dan adat... :)

tp bila dah besar, budaya ke mana, adat pun ntah ke mana hehehe