Thursday, June 02, 2011

malam yang sepi dan gigih

mentang-mentang da belajo update through henpon, gigih kan update. Kalau tak empat bulan satu entry pun payah. Haha.

sekarang banyak benda dah boleh buat dengan tipun. ym, facebook, twitter, myspace, wordpress etc etc suma tada hal. aku ingat lagi masa tahun 2007. masa tu mobile web baru nak popular. kalau nampak status orang kat ym "mobile" da rasa macam canggih gila. masa tu prepaid tak ada lagi internet plan. kalau kau guna prepaid dia kira pay per use.rate prepaid mahal nak mampus. 0.01 sen/kb. kalau bill pulak RM99/unlimited.

masa tu aku tengah menggila ym. Broadband masa tu baru keluar. ada broadband macam lebih baik takde. Signal dia tangkap gprs je. Lemb gila. Sebab gila punya pasal, aku sanggup topup RM100 sehari semata mata nak online through hp. Bukan lama pun dapat online-nya. Tak sampai setengah jam, baki prepaid aku da tinggal bapa sen je. Aku siap pasang status jgn buzz aku dengan any audible icon. Nak jimat kb punya pasal.hehe. zaman tu aku memang pro bab-bab setting gprs ni.itu sebab aku apply keje maxis. la ni kalau tanya satu apa pun aku tak ingat. hehe

masa aku kerja maxis, aku pernah jumpa kes orang guna internet mencecah RM30 ++ ribu. T_T aku tak leh bayangkan macam mana dia guna hanpon dia. menangis-nangis mamat tu. tapi nak buat macam mana kan, after investigation memang ada proof kau guna. kalau tak silap aku dapat waiver but not the whole amount. time tu takde lagi sistem capping. sekarang ni kalau kau guna internet kat phone without purchase any internet package, maximum kau kena bayar adalah RM250. broadband servis pun aku tengok da ok. tak macam zaman kerja maxis. time tu, kalau customer tanya pasal data/broadband aku da peluh-peluh standby nak kena maki.

hmm, rindu pulak perasaan peluh-peluh nak kena maki. :)

entry da kemain panjang aku tulis. oi, mata. kau taknak lelap ke????

dahla. aku cuba nak main-main lelap.

bai
Sent from my BlackBerry® Smartphone

No comments: